Thursday 10 November 2011

Come-Back!

Fuhh~ Fuhh~ Fuhhhhhh~ *simbolik bunyi tiup habuk dan sawang2*

Assalamualaikum. Hye!
Dah penuh dengan segala macam habuk, debu dan sawanglah pulak blog nih kan?
Penangan kemalasan dan ke'bz'an la ni. Tak tahu nak update pasal apa dalam blog kali ni as a come-back. Tp tetap terasa tangan ni gatal nak menaip. Haha!

Sibuk.
Sem ini sem paling sibuk. Sibuk nak menguruskan study, sibuk nak menguruskan hal2 berkaitan praktikal @ internship. Tak reti! Pening! Cuak! Keliru! Semuanya ada. Semoga dipermudahkanlah. Semoga dapat harungi 5 subjek sampai akhir sem ni. Amin!

Undangan.
Sekarang dah bulan November. Bulan depan bulan Disember. Bulan2 yang penuh dengan kenduri kahwin. Jadual setiap hujung minggu sekarang dah penuh. Penuh dengan undangan majlis kawin kawan2 waktu zaman2 persekolahan dulu. Makanya, haruslah pulang ke hometown setiap hujung minggu. Membesar atas bus je la jawabnya. Apa nak buat, belum ade rezeki nak beli kereta sendiri lagi. Soon. InsyaAllah. Amin. :)

Kawan2 sebaya boleh dikatakan dah 60% dah berumah-tangga dan branak-pinak. Ada suara2 halus dah bertanyakan saya. Sabarlah. Ada jodoh, InsyaAllah. Sekarang ni pun masih single lagi tak berteman, macam mana nak kahwin? Hehehe~ :)

Berdebar.
Tak memasal pulak kan? Sebenarnya macam ni. Salah satu hujung minggu dalam bulan November ni, saya akan menghadiri satu kenduri tahlil. Biasa la kan tahlil arwah. Tapi dalam majlis tahlil tu saya akan dipertemukan dengan seseorang yang ingin mengenali saya. So common kan? Tak interesting langsung bunyinya. Biasa la orang nak berkenalan kan?

Tapi nanti dulu. Seseorang ini menyatakan hasrat ingin berkenalan dengan saya melalui Ibu saya. Means, dia berterus terang minta izin dari Ibu untuk berkenalan dengan saya.

Mulanya, saya pelik la kenapa dia nak berkenalan dengan saya pulak? Dari mana dia nampak saya sampaikan terus berminat nak berkenalan. Rupa-rupanya, dalam majlis tahlil yg sebelum ni dia dah nampak saya. Minta izin dari Ibu pada majlis tahlil malam berikutnya, which is saya tak hadir sebab dah pulang ke negeri tempat saya belajar.

Now, guess what? Kami masih dalam sesi berkenalan. Melalui FACEBOOK! Harap2 tak jadi la 'Cinta MukaBuku' kan sebab katanya hati terpaut di majlis tahlil. So, patut ke jadi 'Cinta di Majlis Tahlil'? Hihihi~ :p

Malam ni nak tidur dalam senyuman. Nite! :D

No comments:

Post a Comment