Monday 15 August 2011

Jangan biarkan aku terbabas

Aku keliru. Apa lagi yang perlu Aku buat?
Duduk salah, berdiri salah. Bercakap salah, diam salah.
Terlalu berdikari salah, terlalu mengharap salah.
Terlalu terbuka salah, terlalu tertutup salah.
Jadi, apa yang betul?
Tolonglah beritahu. Tolonglah tegur.
Aku perempuan yang tidak sempurna dan masih tercari-cari erti kesempurnaan.
Aku juga manusia biasa yang sering terkhilaf.
Aku manusia, perempuan yang ada ego, emosi, hati dan perasaan, yang terkadangnya terlalu rapuh meniti setiap hari. Aku juga terkadangnya mengikut hasutan perasaan yang mungkin membinasakan.
Andainya Aku tersasar, kembalikanlah Aku ke atas landasannya.
Andainya Aku terleka, berilah Aku peringatan.
Jangan biarkan Aku terkapai-kapai penuh tanda tanya, kerana tanda tanya itu sesungguhnya adalah pembunuh jiwa.

No comments:

Post a Comment