Thursday 5 May 2011

Arghhhhhhhhh~!!! *histeria*

Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah~!!!

Histerianye Aku! Nak tahu kenapa? Nokia akan keluar model fon terbaru, sama dan lebih kurang dengan fon yang Aku tengah pakai sekarang, tapi ade kelebihan touch screen pulak! Hohemgeeee~!!!! Aku histeria!!! Aku pakai fon Nokia E5 sekarang. Akan datang, Nokia E6-00 pulak nak keluar. Banyak beza n kelebihannya dari E5 pulak tu! Adehaiiiiiiiii~ Kalau trade-in E5 ni beli E6-00 boleh tak? Berapa agaknya harga Nokia E6-00 ni ek?

Untuk lebih menghisteriakan korang semua, meh sini Aku bagi sikit contoh2 perbezaan yang Aku dapat kenal pasti yang telah buat Aku histeria gile2 sekarang nih. Cer tengok, cer tengok~ :



Model Nokia E6-00
  • E6-00 ada QWERTY keypad dan touch screen, E5 ada QWERTY keypad saje. 
  • Internal memory E6-00 8GB, Internal memory E5 512 MB saje. 
  • E6-00 lebih nipis berbanding E5.
  • E6-00 boleh buat video calling secara 2 hala, E5 tak boleh!
  • Kamera utama E6-00 8mp, kamera kedua VGA. Kamera utama E5 5mp saje, tiada kamera kedua. 

Kalau nak lebih info, sila pergi tengok sendiri dekat http://www.nokia.com.my

Kalau korng semua nak tahu, Aku pernah mimpi aku guna fungsi touch screen kat E5 Aku ni. Maksudnya, sambil guna keypad QWERTY tu, sambil2 boleh guna touch screen tu sekali harung. Tak ke best tu~?! Nah, sekarang nih, hamik Kau, dah keluar model seperti yang Aku termimpi2 tu.

Dulu beli E5 tu pun my Mum yang nak belikan sebab kesian bebeno menengok fon anaknye yang dah nyawa2 ikan. Daripada 2 fon dan 2 number, tinggal 1 fon 1 number. 1 fon dah mati terus tak boleh on, maka number 1 lagi tu pun mati jugak sebab dah lama tak on kan. Tinggallah 1 fon yang nazak, 1 number je. Terus dibelikannya selepas puaslah Aku merengek mintak fon baru. Kat kedai fon, tengok macam2 jenis fon, tapi dia berkenan kat E5 nih. Waktu tu E5 masih baru keluar lagi. Dah nak dibelikan, Aku pun hamik je la. Fon cantik, fungsi pun lebih best daripada fon lama Aku, sape la yang tanak, kan? Hehehehe~

Sebenarnya, I am not a big fan of touch screen type of phone la. Aku jenis yang kasar, ganas, tak cermat. Takut nanti bila pakai touch screen, jadi cepat jahanam pulak. Plus, kawan2 yang dah pernah pakai touch screen pun banyak yang komplen macam2, kemudian beralih arah ke fon yang ade keypad membuatkan Aku semakin tak suka fon touch screen. Tak suka fon touch screen, tak suka fon slide. Cerewet, kan?! Hahaha~

Aihhhh~ Can't get it out of my head la! Ade nanti Aku termimpi2 lagi ni kot? Aku nak Nokia E6-00 tu jugak bila dah officially keluar kat Malaysia nanti. Ada sesiapa baik hati nak belikan as birthday present untuk Aku tak? Dah tak lama je lagi nih. Bulan 6 nanti. Ngeh ngeh ngeh~ :p

No comments:

Post a Comment