Wednesday 6 April 2011

Keinginan hati secara mendadak

Aku tak tahu apa moood Aku alami malam tadi. Menangis tak tentu pasal. Bak kata orang Jawa, 'gembeng' @ 'kememeh'. Mungkin sebab Aku dah terlepas cakap sesuatu yang sepatutnya Aku simpan dan tunggu masa sesuai untuk beritahu pada seseorang tu kot?

Sebab tu pernah ada kata2 hikmat yang berbunyi "orang yang bijak pandai lebih banyak berdiam diri dari bercakap2 dan mempamer kelemahan diri." Jadinya, kelemahan aku terbukti di situ, banyak bercakap. Tapi Aku bukan bercakap, tapi menaip. Aku dah terlepas TERtekan tab 'enter' kat keyboard lappy nih. So, rasalah. Walaupun orang tu tak tanya lebih2, tapi Aku tau, Dia dah dapat hint perkara yang sepatutnya Aku rahsiakan.

Satu perkara Aku tak dapat lupa, sms yang Aku beri, dan sms yang Aku terima.

Aku : Teringin nk pergi umrah. Tp takut x diterima pijak bumi sana. Banyak sgt dosa, takut x terampun.

Dia : Rasa teringin tu pun 'Dia' yg bagi... terima @ tak 'Dia' gk yg tentukan. InsyaAllah... Ada jalannya.. :)

Habis je baca ayat dia, berhambur air mata aku merembes. Korang pernah rasa macam yang Aku rasa tak? Aku pun tak tahu, cemana tah Aku boleh rasa teringin sangat2 nk pergi ke Mekah tu. Perasaan tu tiba2 je datang. Aku harap, panjang umur, murah rezeki, dapat la Aku pergi ke sana. Lebih menggembirakan kalau Aku dapat pergi dengan Dia, orang yang dah banyak mengubah Aku kepada Aku yang sekarang ni, setelah Halal, kerana Dia-lah yang Aku impikan untuk jadi Imam dan ketua keluarga Aku kelak.

Insya Allah.. Please pray for me..

No comments:

Post a Comment